تاثیر رمان خوب و داشتن روان سالمتر

تاکنون برایتان پیش آمده است که به توصیه دوستان یا مشاور و روان درمانگر  یا حتی طبق انتخاب و سلیقه شخصی خود کتاب رمانی را خوانده باشید و در حالی که برایتان لذت بخش بوده توانسته باشید از مطالب  آن دریافت های بسیاری در زمینه های تاریخی و اجتماعی و حتی احساسی داشته باشید؟ مطالعه یک رمان خوب  می تواند نقطه عطفی برای تغییر نگاه ما به دنیای پیرامونمان باشد. در عین حال مطالعه و خواندن کتاب و رمان ها در طولانی مدت   تاثیرات شگفت انگیزی را در مغز ایجاد می کند.

به منظور اثبات تاثیرات رمان خواندن به مدت 16 روز، 12 زن و 9 مرد  به مدت نیم ساعت در روز رمان خواندند.  قبل از مطالعه و بعد از مطالعه از مغز آنها عکس گرفته شد  و نتیجه بدست آمده بسیار جالب بود زیرا عکس ها نشاندهنده آن بود که مطالعه باعث تحریک عصبی مغز شده است و  در واقع دیدن تلویزیون هم نمی‌تواند به اندازه مطالعه کردن مغز را تحت تاثیر قرار دهد.

پس در می یابیم که مطالعه کردن می تواند تاثیرات جالبی بر روی سیستم ارتباطی مغز افراد  داشته باشد. به طوری که موجب می شود که فرد درک بیشتر و بهتری از وقایع پیرامون خود داشته باشد .

همچنین از دیدگاه روانشناسی در حین مطالعه به میزان زیادی از استرس های روزانه افراد کم می شود و حتی تاثیر آن با قدم زدن و گوش کردن موسیقی برابری می کند .

از جمله تاثیرات مثبت مطالعه یک رمان خوب می توان به نکاتی مثل بالابردن  قدرت حافظه و تخیل، بالابردن مهارت اندیشه انتقادی،گسترش دایره لغات ، افزایش قدرت تمرکز و افزایش معلومات

که اعتماد به نفس فرد را بالا می برد . همچنین مطالعه رمان بر سلامت خواب و جلوگیری از کابوس های شبانه اثر گذار می باشد. و باید گفت فواید خواندن یک رمان خوب  از دیدن فیلم یا سرگرمی با وسائل دیجیتال مفید تر است.

با در نظر گرفتن همه مزایای مطالعه همچنان باید در انتخاب رمان دقت کافی داشته باشیم .

 بزودی سایت مرکز مشاوره افتاب رمان های خوبی را در صفحه  اختصاصی خود جهت علاقه مندان معرفی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *