021-22679213

نشانه هایی که ممکن است خبر از ترنس دهد

support trans
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

support trans

 

کنجکاوی
کنجکاوی و داشتن تمایل وبرای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترنجسیتی و تست های در ارتباط با آن صرفا به این معنی نیست که فرد مورد نظریک ترنسجندر می باشد، اما می تواند یکی از علائم ترنسجندر بودن باشد.
نارضایتی جنسی
نارضایتی فرد از جنسیت خود از همان دوران کودکی یکی درگر از علائمی است که یک فرد ترنس در خود حس می کند،
سردرگمی
گاهی اوقات شخص هویت خود را گم می کند تا جایی که احساس می کند دارای یک شخصیت غیر باینری است(هویتی غیر از زن ومرد)، یعنی دقیقا نمیداند که یک زن است یا یک مرد یا شاید چیزی بین این دو جنسیت، یا غیر از این دو باشد.
برخورد مخالف
از دیگر نشانه های افراد ترنسجندر این است که رفتارهایی مخالف جنسی که هستند از خود نشان می دهند، به طور مثال فردی که مذکر است از خود حرکات زنانه همراه با عشوه نشان دهد.
طرز پوشش
علاقه به پوشیدن لباس های جنسیتی که فرد به آن تمایل دارد نیز می تواند خبر از این موضوع دهد.
افسردگی و گوشه گزینی
افراد که دارای علائم و تمایلات ترنسجندر می باشند از آنجایی که نمی توانند با همجنس های خود ارتباط برقرار کنند اغلب دچار افسردگی شده و ترجیح به گوشه گزینی میدهند.
شما می توانید با بررسی علائم افسردگی خود به موضوع های بیشتری درباره خود پی ببرید که لازم باشد برخی از آنها را درمان کرده تا بتوانید راحتتر به موضوع تشخیص هویت جنسی خود بپردازید.
ازدواج با ترنس از لحاظ شرعی
در کشور ما قوانینی در این مورد وجود دارد. اول اینکه افرادی که از لحاظ جسمانی دارای هردو آلت زنانه و مردانه هستند و آن‌ها را هرمافرودیت یا خنثی می‌نامند، احکام منحصر به‌فردی دارند که در کتاب‌های فقهی در مورد آن‌ها نوشته شده ‌است. اما آنچه که در این‌جا مطرح است ازدواج با فردی است که صرفا آلت مردانه و یا زنانه دارد اما از لحاظ روانی و خصوصیات اخلاقی دارای گرایشات جنس مخالف خود است.
ملاک زن و مرد بودن به لحاظ فقهی و همچنین پزشکی نوع آلت تناسلی است. اگر ترنس بودن شخص به لحاظ پزشکی ثابت شده‌ باشد باز هم جنسیت در شرع با توجه به ملاک‌های فیزیکی تعیین می‌شود. یک ترنس مرد حتی اگر حالات زنانه داشته باشد بازهم جنسیتش مرد است مگر اینکه به تغییر جنسیت مبادرت بورزد. بنابراین بر اساس تمایلات، جنسیت تعیین نمی‌شود. از لحاظ شرعی یک ترنس نمی‌تواند تا قبل از عمل تغییر جنسیت با همجنس خود (از لحاظ فیزیکی) ازدواج کند. علاوه‌ بر این ترنس ام تو اف برای ازدواج به اجازه‌ی پدر نیاز دارد و اینکه قبلا پسر بوده تاثیری در اصل قضیه ندارد.

کلینیک روانشناسی آفتاب در کنار شماست

ما با تیمی از متخصصان مجرب و دلسوز در زمینه های مختلف روانشناسی، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. همین الان پیام دهید:

آیا ترنس ها قدرت باروری دارند؟
عوامل زیادی وجود دارد که بر قدرت باروری ترنس‌های تغییر جنسیت داده تاثیر می‌گذارد. از جمله این عوامل می‌توان به جنسیت آنان در زمان تولد، زمان و نحوه تغیر جنسیت با دارو یا عمل جراحی، جنسیت شریک جنسی، استفاده از تکنیک‌های نگه‌داری از اسپرم یا تخمک و غیره اشاره کرد. برای این منظور ضروری است که افراد قبل از تغییر جنسیت با یک فرد متخصص برای باروری در آینده مشورت نمایند. امکان شیردهی در هردو جنس وجود دارد چراکه سینه زن و مرد ساختار یکسانی دارد و تنها تغییراتی هورمونی منجر به شیردهی می‌گردد.
تاثیر خدمات روانشناسی در ازدواج با ترنس
ازدواج یکی از مهم‌ترین و حتی سخت ترین تصمیمات زندگی است چرا که تاثیر مستقیمی بر ادامه زندگی افراد گذاشته و به نوعی مسیر آنان را مشخص می‌کند. حال وقتی صحبت از ازدواج با یک ترنس می‌شود این حساسیت نیز بیشتر خواهد شد و به همین دلیل ضروری است که قبل هر اقدامی با یک روانشناس مشورت نمایید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا چشم‌اندازی از آینده زندگی با این فرد داشته باشید و همه جوانب را به خوبی بسنجید. در این صورت می‌توانید با آگاهی کامل ازدواج کرده و زندگی مشترک و حتی خانواده موفقی را تشکیل دهید. متخصصان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.
مواردی که ما باید در برخورد با یک فرد ترنس رعایت کنیم:
به حریم خصوصی یک ترنس احترام بگذارید، نباید به همه بگوئید که او مشکل اختلال جنسی دارد.
به ترنس ترحم نکنید؛ شاید شما بیش از اندازه به یک فرد بای سکشوال محبت کنید، اما بدانید که او به ترحم نیاز ندارد. در صورتی که فرد جراحی تغییر جنسیت داد شناخت خود را از او تغییر ندهید زیرا او همان انسان سابق است و فقط تنها جایگاه جنسیتی اش تغییر کرده است.
به هویت جنسیتی فرد احترام بگذارید ؛ او را به صورتی که خود را معرفی می کند مورد خطاب قرار دهید و به تفکرات او احترام بگذارید.اگر از جنسیت او اطمینان ندارید ، صبر کنید که خود را معرفی کند، در غیر اینصورت به صورت محترمانه از او سوال کنید.
در صورتی که از گذشته صحبت می کنید هیچ وقت نگویید “زمانی که در جنسیت قبلی بودی” ، چرا که افراد ترنس اعتقاد دارند از ابتدا در جنسیت حال حاضر بودند و تنها جسمشان اشتباه بوده است. بنابراین از یادآوری این موضوع ناراحت می شوند. از او بپرسید که آیا مایل به صحبت در مورد گذشته است یا خیر. در صورتی که امکان پرسش وجود ندارد بدون اشاره به جنسیت او مثلا بگوئید:زمانی که بچه بودی یا چند سال قبل، یا وقتی که دانش آموز دبیرستان بودی.
اما اگر مجبور شوید که مبدا صحبت خود در باره گذشته را جنسیت قبل او قرار دهید، بهتر است بگوئید:” زمانی که هنوز مراحل تغییر را شروع نکرده بودی” یا مثلا “قبل از اینکه درباره جنسیت حقیقی خود چیزی به ما بگویی”. با این طرز صحبت یک ترنس متوجه می شود که هویت او را با جنسیت جدید قبول کرده و آن را به رسمیت می شناسید.
از سوال پرسیدن ترسی نداشته باشید؛ تا وقتی که سوال شما همراه با احترام باشد، البته جز سوالات ممنوعه نباشد، از پرسیدن آن واهمه نداشته باشید. البته انتظار نداشته باشید همه تراجنسی ها سوال شما را پاسخ دهند. از یک ترنس انتظار نداشته باشید تا اطلاعات مورد نیاز شما را کامل کندزیرا ممکن است در پاسخ دادن به سوالات شما معذب باشد.
خارج شدن از منزل در حالت عادی برای افراد تراجنسیتی که هنوز مراحل درمان خود را کامل نکرده اند سخت است، بنابراین به اعتماد او خیانت نکرده و راز او را برملا نکنید. زیرا ممکن است منجر به آسیب زیادی به او شوید.

کلینیک روانشناسی آفتاب در کنار شماست

ما با تیمی از متخصصان مجرب و دلسوز در زمینه های مختلف روانشناسی، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. همین الان پیام دهید:

جراحی آخرین راه و یک تصمیم بزرگ برای افراد ترنس است که نقطه عطف بزرگی در زندگی آنها می باشد. درک، محبت و گفتگو درباره مسائل و مشکلات او می تواند برای گذراندن این دوره شدید احساسی بسیار موثر باشد. مثلا از او بپرسید:“چطور می توانم در حین تغییر کمک کنم؟” یا “من سراپا گوش هستم اگر دوست داری حرفی بزنی”.
اگر با یک فرد ترنس صمیمی نیستید ، پرسیدن نام قبلی او کار بی ادبانه ای است، زیرا ممکن است تمایلی به صحبت درباره این وضوع نداشته باشد.
هرگز به یک شخص تراجنسی نگوئید که مردم افراد تراجنسی را دوست ندارند و آنها را نمی پذیرند، زیرا علاوه بر اشتباه بودن این موضوع، موجب جریحه دار شدن احساسات آن ها می شود.
هرگز با گفتن یک دختر یا پسر «نرمال» یا «واقعی»، آنها را با دیگران مقایسه نکنید، زیر نرمال بودن یک شخص تعریفی او از خودش است، نه روشی که دیگران بدن یا تجربه آنها را طبقه بندی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!

دوره مشاوره گروهی با رویکرد تحلیلی برای رشد شخصی

در این دوره دکتر فتانه میرزایی به شما کمک می‌کند تعارضاتی را که در رابطه با خود و دیگران دارید حل کنید و به شخصیتی غنی‌تر دست یابید تا بتوانید احساس رضایت را در زندگی تجربه کنید.

زمان برگزاری دوره: 18 اردیبهشت
ظرفیت محدود!
برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره با ما تماس بگیرید: