021-22679213

تعریف و قدردانی ازهمسر

nice couple
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

 

nice couple

هر انسانی در هر سن و سالی که باشد، زمانی که از او تعریف می شود و مورد قدردانی قرار می گیرد، احساس محبت، مورد توجه بودن و ارزشمندی می کند و به فردی که او را مورد لطف قرار داده، احساس نزدیکی و علاقه بیشتری می کند.

مسلما در رابطه زن و شوهری که از لحاظ عاطفی نزدیکترین ارتباط انسانی است، توجه به این مساله اهمیت داشته و بر کیفیت رابطه زناشویی و تحکیم بنیان خانواده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برخی همسران به اشتباه گمان می کنند که طرف مقابل اگر برای زندگی مشترک کاری می کند، وظیفه خود را انجام داده است و نیازی به قدردانی و تعریف نیست اما غافل از اینکه وقتی انجام عمل و رفتاری از سر محبت، وظیفه قلمداد می گردد به مرور انگیزه فرد را در انجام آن عمل کاهش داده و رابطه را به سردی می کشاند.

در تعریف و قدردانی از همسر خود لازم است به چند نکته دقت کنید:

سعی کنید هر روز از خصلتی، رفتاری، عملی و حتی بخشی از ظاهر او تعریف کنید.
دقت کنید که تعریف های شما واقعی و صادقانه باشد و از دلتان برآید تا بر دل همسرتان هم بنشیند.
سطح تعریف و قدردانی خود را با واقعیت تنظیم کنید یعنی برای یک کار در سطح معمولی، قدردانی و تعریف شما نه بسیار زیاد (انتقال احساس غلو) و نه کم (انتقال احساس کم اهمیتی) باشد

قدردانی می تواند غیرکلامی باشد مانند نگاه مهربانانه یا گذاشتن پيام پر از مهر و محبت يا قدردانی و تعریف در مقابل فرزندان و خانواده خود خصوصا پدر و مادرتان تا احساس ارزشمندی بیشتری را به همسرتان منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!

دوره مشاوره گروهی با رویکرد تحلیلی برای رشد شخصی

در این دوره دکتر فتانه میرزایی به شما کمک می‌کند تعارضاتی را که در رابطه با خود و دیگران دارید حل کنید و به شخصیتی غنی‌تر دست یابید تا بتوانید احساس رضایت را در زندگی تجربه کنید.

زمان برگزاری دوره: 18 اردیبهشت
ظرفیت محدود!
برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره با ما تماس بگیرید: