تعریف و قدردانی ازهمسر

 

nice couple

هر انسانی در هر سن و سالی که باشد، زمانی که از او تعریف می شود و مورد قدردانی قرار می گیرد، احساس محبت، مورد توجه بودن و ارزشمندی می کند و به فردی که او را مورد لطف قرار داده، احساس نزدیکی و علاقه بیشتری می کند.

مسلما در رابطه زن و شوهری که از لحاظ عاطفی نزدیکترین ارتباط انسانی است، توجه به این مساله اهمیت داشته و بر کیفیت رابطه زناشویی و تحکیم بنیان خانواده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برخی همسران به اشتباه گمان می کنند که طرف مقابل اگر برای زندگی مشترک کاری می کند، وظیفه خود را انجام داده است و نیازی به قدردانی و تعریف نیست اما غافل از اینکه وقتی انجام عمل و رفتاری از سر محبت، وظیفه قلمداد می گردد به مرور انگیزه فرد را در انجام آن عمل کاهش داده و رابطه را به سردی می کشاند.

در تعریف و قدردانی از همسر خود لازم است به چند نکته دقت کنید:

سعی کنید هر روز از خصلتی، رفتاری، عملی و حتی بخشی از ظاهر او تعریف کنید.
دقت کنید که تعریف های شما واقعی و صادقانه باشد و از دلتان برآید تا بر دل همسرتان هم بنشیند.
سطح تعریف و قدردانی خود را با واقعیت تنظیم کنید یعنی برای یک کار در سطح معمولی، قدردانی و تعریف شما نه بسیار زیاد (انتقال احساس غلو) و نه کم (انتقال احساس کم اهمیتی) باشد

قدردانی می تواند غیرکلامی باشد مانند نگاه مهربانانه یا گذاشتن پيام پر از مهر و محبت يا قدردانی و تعریف در مقابل فرزندان و خانواده خود خصوصا پدر و مادرتان تا احساس ارزشمندی بیشتری را به همسرتان منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *