021-22679213

پیش بسوی حرفه ای شدن در محیط کار

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که چرا بعضی از همکاران شما در محیط کار از محبوبیت بیشتری برخوردارند. معمولا این گونه افراد به قولی از کاریزمای بالایی دارند و آنها در نگاه دیگران پر انگیزه  پرکار و امیدوار به نظر میرسند.

براستی راز جذابیت این افراد در چیست؟
آیا آنها از جمله اشخاص بی دردی هستند که هیچ مشکلی در زندگی خود ندارند؟
یادتان باشد دل بی قصه در این دنیا وجود ندارد.
باید گفت این افراد انسانهایی هستند که عاشق کارشان می باشند آنهاپس از ورود به محل کار خود همه مشکلات را به فراموشی می سپارند.
قطعا همین مورد را در محیط خانواده هم در نظر می گیرند یعنی مشکلات کار را به خانه نمی برند این تفکیک موقعیت هاست که یکی از رموز موفقیت آنها می باشد.

پس برای اینکه جز  این دسته از افراد باشید باید یاد بگیرید :

  1. در هرمحیطی که حضور دارید  مطابق آن نقشی که پذیرفته اید عمل کنید.  از کار و زندگی خود،  به جا و به موقع لذت ببرید و به دنبال دلیل تراشی و بهانه جویی برای نارضایتی خود نباشید.
  2. دستی به سر و وضع خود بکشید. لباسهای شیک در عین حال ساده و مرتب بپوشید تا  در ساعاتی که در محیط کار هستید از راحتی و آزادی عمل کافی برخوردار باشید.
  3. حواستان به مغز دومتان یعنی پاهایتان باشد کفشی بپوشید تا برای  ۸الی ۱۰ ساعتی که  در محیط کار هستید  آزار نبیند و احساس خوشایندی داشته باشید.
  4. عطر خوش و ملایم را فراموش نکنید اگر عطر یا ادکلنی که می خواهید استفاده کنید تند و زننده باشد در محیط کار اثر معکوس دارد و حتی شاید دیگران را از شما فراری دهد.
  5. قبل از ورود به اتاق یا محیطی  حضور سایر همکاران، نفس عمیقی بکشید تا سر حال و  قبراق به نظر برسید و سپس پس از ورود به چشم های تک تک همکاران نگاه کنید و با صدای  بلند سلام کنید.
  6. معمولا بعد از آن می توانید از عباراتی مثل چه صبح قشنگی  یا نظیر اینها استفاده کنید.
  7. خوب است در اتاق کار خود حتما هر روز صبح به میز کار خود رسیدگی کنید. باور داشته باشید که میز شلوغ و به هم ریخته نشانه پر کاری شما نمی باشد. بلکه بیشتر شما را فرد شلوغ ونا منظمی معر فی می کند و روند کارتان را کند می کند و موجب بی حوصلگی و عصبی شدنتان در حین کار می شود پس بخاطر داشته باشید که مدیر یت میز کار را در الویت برنامه روزانه خود قرار دهید.
  8. در کنار همه نظم و ترتیبی که روی میز کارتان رعایت می کنید یک گلدان کوچک حتی گل کاکتوس در کنارخود داشته باشید.

در ادامه باید گفت حرفه ایی ها همکاران خود را آنگونه که هستند می پذیرند.  با حقی برابر و قابل احترام در محیط کار  و بر  این باور هستند که هر انسان در نوع خود منحصر به فرد می باشد اما با وجود این افراد تابعی هستند و از تاثیرات  محیطی و خلقی متغییر نمیشوند. با این نگاه هست که تنش های محیط را با همکاران به حداقل میرسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!

دوره مشاوره گروهی با رویکرد تحلیلی برای رشد شخصی

در این دوره دکتر فتانه میرزایی به شما کمک می‌کند تعارضاتی را که در رابطه با خود و دیگران دارید حل کنید و به شخصیتی غنی‌تر دست یابید تا بتوانید احساس رضایت را در زندگی تجربه کنید.

زمان برگزاری دوره: 18 اردیبهشت
ظرفیت محدود!
برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره با ما تماس بگیرید: