طرز صحیح مداد دست گرفتن چگونه است؟

آموزش مداد دست گرفتن

در فرآيند دست گرفتن مداد از سه انگشت شست، اشاره و انگشت وسط استفاده می‌شود.انگشت وسط به عنوان صندلی مداد و انگشتان اشاره و شست به منزله نگه‌دارنده‌های مداد هستند.

به همین دلیل است که در ابتدای فرایند نوشتن در کلاس اول، والدین را به تهیه‌ی مداد سه_گوش دعوت می‌کنند ، تا پیدا کردن هر یک از جایگاه‌های سه انگشتِ درگیر در صحیح گرفتن مداد، توسط کودک به آسانی انجام گیرد.

  • مداد بايد مايل در دست قرار بگيرد.
  • هيچ كدام از انگشتان نبايد تحت فشار باشند تا دست خسته نشود.
  • انگشت شست بايد در راستای ساعد قرار بگيرد.

بهترین و مناسب‌ترین مکان گرفتن قلم کمی بالاتر از قسمت تراشیده‌ی مداد است. جایی که بعد از تراش به شکل مخروط می‌باشد. اگر کودک خیلی بالاتر از قسمت تراش خورده را بگیرد، هنگام نوشتن به خوبی نمی‌تواند مداد را کنترل کند، اگر هم قسمت تراش خورده را بگیرد موقع نوشتن، خط زمینه و کلماتی را که می‌نویسد خوب نمی‌بیند و این امر باعث نامنظّم‌نویسی و بدخطی وی می‌شود. همچنین برای این که کلمات را ببیند مجبور می‌شود مچ دست خود را بچرخاند تا بتواند دقیقاً روی خط زمینه‌ای که دارد می‌نویسد قرار بگیرد. یعنی مچ دست او باید با ساعدش تشکیل یک زاویه ی 90 درجه بدهد، درحالی که حالت ساعد و مچ دست در استفاده‌ی درست از مداد باید به شکل یک خط راست عمودی در زیر خط زمینه‌ای باشد که کودک روی آن می‌نویسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *