021-22679213

زندگی زناشویی با خشم چه شکلی است

anger in couples
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

anger in couples

 

تمامی افراد به یک شکل عصبی و پرخاشگر نمی شوند و ما در زندگی های زوجین شاهد رفتارهای پرخاشگرانه متنوعی هستیم. برای مثال بعضی از انسان ها زمانی که عصبی می شوند یک سری رفتار از خود نشان می دهند که شامل داد زدن ، ناسزا گفتن ، کتک زدن مسخره کردن ، عدم گوش دان به طرف مقابل و نادیده گرفتن حقوق دیگران و… می شود.

اما در سوی دیگر افرادی هم هستند که در زمان خشمگین شدنشان آرام ولی محکم حرف می زنند، صحبت طرف مقابلشان را قطع نمی کنند، حق دیگران را پایمال نمی کنند، به طور شفاف به بیان احساساتشان می پردازند و رفتاری محترمانه از خود نشان می دهند. در علم روانشناسی به این دسته از رفتارها، رفتارهای جرات مندانه می گویند. در چنین برخورد هایی شخص عصبانی بدون خود خوری و رفتاری ناشایست نارضایتی اش را بروز می دهد.

“جر و بحث کردن بر زنده بودن تاکید می کند آدم ها اغلب در زندگی زناشویی منظم زودتر می میرند”.
(بر گرفته از کتاب خاطرات اثر دوید فوئنکینوس)

راه های کنترل عصبانیت در زندگی مشترک:

همانطور که میدونید همه روابط عاشقانه به طور منظم فراز و نشیب هایی دارند. با این وجود عصبانیت بیش از حد میتواند بر روابط تأثیر مخرب تری به جا بذاره. اگه فکر میکنید که همیشه به دنبال چیزهای منفی در شریک زندگیتان میگردید، او را سریعاً سرزنش میکنید یا به راحتی متهمش میکنید، اینها میتونه به یک رابطه آسیب برسونه و بهتر است هرچه سریعتر این مشکلات را برطرف کنید. حل سریع تعارضات و کنترل خشم نسبت به همسر، کلید عبور از سرزنش و پرخاشگری است. اما کنترل خشم در خانواده برای خیلی از افراد کار سختیه، و به یه سری مهارت ها نیاز داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!