021-22679213

توصیه های مشاور بعد از رخداد خیانت همسران

مشاوره پس از خیانت
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

مشاوره پس از خیانت

مشاور پس از مباحث مطرح شده در جلسات مصاحبه، توصیه های لازم این رخداد را بیان می نماید:
هر چند که مواجه با خیانت برای هر کدام از زوجین بسیار دردناک و اسف بار است اما در هر حال باید تصمیم نهایی را خود فرد بگیرد که آیا می خواهد این رابطه را ترک نماید؟ یا اینکه در نظر دارد برای بازسازی رابطه تلاش کند؟ در هر صورت نقش مشاور برای تصمیم گیری نهایی و طی نمودن مسیر انتخاب، بسیار موثر است. فرد اسیب دیده می تواند در کنار یک مشاور متخصص به روشنگری لازم برسد. در ابتدای امر و مهمتر از همه این است که پیش از تصمیم گیری عجولانه، خوب فکر کند. در این مسیر فرد باید با خود صادق باشد و به این فکر کند که آیا این رابطه ارزش نجات دادن دارد یا خیر! اگر تصمیم بر ادامه رابطه داشته باشد پس باید برای بهبود رابطه عاطفی تلاش کند و اگر به این نتیجه رسید که این رابطه ارزش ادامه دادن را ندارد، باید خود را برای جدایی آماده سازد.
در کیس مطرح شده در مورد محبوبه، وی به دلایل زیادی که برای خودش اهمیت داشت، تصمیم به ادامه رابطه و تلاش برای ترمیم و اصلاح آن گرفت. باید در نظر داشت که در مرحله بازسازی رابطه، نقش مشاور بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در اینجا نکاتی را برای افراد خیانت دیده مانند محبوبه که در چنین شرایطی باید مد نظر قرار دهند، یادآور می شوم :
1- در صورت مواجه با خیانت همسر، موضوع را با همسر و یا اطرافیان مطرح نکنید و به جای آن، در اسرع وقت، به مشاور متخصص مراجعه نمایید. به خاطر داشته باشید که معمولا افراد در مواجهه اولیه با مساله خیانت، به دلیل اضطراب و هیجان بالا، مایل به بازگو نمودن مشکل به همسر، دوستان و آشنایان می باشند که معمولا بلافاصله دچار پشیمانی و پیامدهای بسیار ناخوشایندی خواهند شد.
2- خیانت همسرتان را برای خود منطقی ننمایید و بپذیرید که شما آسیب دیده اید و توجیه رفتار همسر روش خوبی برای فراموشی خیانت نیست.
3- به قضاوت دیگران اهمیت ندهید. هرچند که ممکن است اطرافیان توصیه های متفاوتی داشته باشند اما در نهایت همه چیز به خودتان بستگی دارد.
4- به همسر و خودتان زمان دهید. شما نمی توانید با سرعت همسرتان را ببخشید و او هم نمی تواند خیلی سریع اعتمادتان را جلب نماید.
5- تعاملتان را با همسرتان بالا ببرید و در صدد انتقام و تنبیه وی نباشید. سعی کنید احساساتتان را با او در میان بگذارید. از رنجی که به شما تحمیل کرده است، بگویید و طوری رفتار نکنید که انگار مساله مهمی اتفاق نیفتاده است. و هر چه سوال دارید را خیلی واضح و روشن از او بپرسید. هر سوالی را که فکر می کنید به شما کمک می کند درک بهتری از رابطه خود با او داشته باشید، بپرسید. البته حواستان باشد از سر کنجکاوی زیاد سوال نکنید ممکن است این پاسخ ها به احساسات شما لطمه سختی بزند.
6- یادتان باشد از بیان خواسته هایتان در زمان گفتگو با همسرتان غافل نمانید. البته برای پر کردن حفره های این رابطه فرصت بدهید او هم انتظارات خود را به طور شفاف مطرح نماید.
7- در مسیر اعتماد سازی و ترمیم رابطه خود با همسرتان توجه به بخشش بسیار اهمیت دارد. برای بخشش، هر دو طرف رابطه باید تلاش کنند. بخشش شما نباید در هاله ایی از ابهام و تردید باشد.
8- مراقبت از خود را فراموش نکنید. شما وقتی با یک همسر خیانتکار سر و کار دارید ممکن است احساس کنید آخرین الویتتان ، خود شما هستید و شاید درگیر احساسات منفی بالا باشید. بطوری که حتی به سلامت تغذیه و خواب کافی برای خود، اهمیت ندهید. بخاطر داشته باشید باید برای سلامتی و نشاط خود الویت قایل شوید. برای بهبود حالتان، وقت بیشتری با دوستان و خانواده سپری نمایید و خود را منزوی نکنید.
در پایان باید خاطر نشان شد که در اتاق درمان تحت نظر درمانگر تکنیک های بسیاری اجرا می شود که مسیر بهبود رابطه را بر شما آسان تر و موفق تر می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!