021-22679213

بیماری های اینترنتی، سندروم ویبره یا گوشی خیالی:

vibration
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

vibration

 

سندروم ویبره یا گوشی خیالی (Phantom Phone / Vibration Syndrome):

این سندرم به حالتی گفته می شود که « افراد احساس می کنند تلفن همراهشان زنگ می‌خورد و هنگامی‌که به تلفن خود رجوع می‌کنند، متوجه می‌شوند که فقط یک خیال بوده است» ؛ و چنانچه این حالت تشدید شود ممکن است به اختلال روانی و وسواسی تبدیل شود که از جمله بیماری های جدید و مدرن است که مسبب اصلی آن، تکنولوژی و بهتر بگوییم گوشی های هوشمند است. طی یک مطالعه در ایالات متحده آمریکا با حضور ۲۹۰ دانشجو، حدود ۹۰ درصد آنها گفته‌اند که گاهی اوقات تلفن همراهشان زنگ می‌خورد و از این میان ۴۰ درصد از دانشجویان گفته‌اند که در هر هفته حداقل یک‌بار این موضوع برایشان پیش می‌آید.

دکتر رابرت رازنبرگ، فیلسوف و استادیار انستیتو تکنولوژی جورجیا می‌گوید: «آدم‌ها حرکت عضلات را به جای ویبره گوشی‌شان می‌گیرند،‌ اما این فقط توهم است ،‌ مردم این روزها به خاطر استفاده ازتکنولوژی‌های مختلف، بسیار مضطرب شده‌اند».

این توهم ممکن است هنگام حمام کردن، تماشای تلویزیون یا استفاده از وسایل پرسروصدا تجربه شود. گوش انسان به طور مشخص قادر به شنیدن اصوات با فرکانس بین 1.000 تا 6.000 هرتز است و صدای زنگ تلفن‌های همراه نیز معمولاً در این بازه قرار دارند. شناسایی این فرکانس در فضاهای باز مشکل است، و این علت سبب می‌شود فرد در فواصل طولانی یا محیط‌های پرسروصدا دچار اشتباه و توهم شود. اما علت توهم ویبره کم‌تر شناخته شده است و ممکن است علل روانی یا عصبی داشته باشد.

چگونه از این مشکل خلاص شوم؟

ابتدا نیاز است برای کنار گذاشتن گوشی مصصمم باشید . بعد از تصمیم قطعی متخصصان مرکز مشاوره آفتاب در خدمت شما هستند. شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۷۹۲۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!