021-22679213

ازدواج با افراد دارای فرزند

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

ازدواج امری مقدس است و به دلیل نیازهای عاطفی احساسی و جسمی انسان یکی از ابعاد تکمیلی زندگی محسوب می شود اما با این احوال گاهی ازدواج هایی با ناکامی مواجه می شود و به دلیل اختلاف طرفین یا مرگ یکی از زوجین به انتها می رسد.

اما این دلیل بر این نمی شود که امکان ازدواج مجدد برای افراد ایجاد نشود در این میان افراد چه زن و چه مرد ممکن است فرزندی داشته باشند. اگر در نظر دارید که در چنین شرایطی ازدواج کنید باید ازدواج سنجیده تری داشته باشید زیرا ممکن است اوایل آشنایی با فردی که می خواهید با او ازدواج کنید به دلیل جلب رضایت شما یا عشق و علاقه زیاد و بالا بودن هیجانات وعده هایی بدهد که در فرایند زندگی به واقعیت نمی پیوندد .بعنوان مثال در مراجعات افراد به مرکز مشاوره  پس از ازدواج  با افرادی که دارای فرزند هستند و دچار یاس و ناامیدی شده اند  دلایلی مثل در گیر عشق و  عاشقی شدن مشکلات مالی و نیز نداشتن حامی در زندگی و ترس از تنها ماندن و بی کسی در سنین بالا اقدام به ازدواح نموده اند و چون از سر بی تدبیری بوده است و صرفا احساسی و بر اساس  نیاز های اولیه اقدام به چنین ازدواجی نموده اند دچار احساس نا  کامی و شکست شده اند.

در آغاز باید گفت که در صورتی که با پیشنهاد ازدواج فردی که دارای فرزند می باشد مواجه شدید ضمن شناخت کافی نسبت به طرف مقابل باید سعی کنید فرزند وی را نیز بشناسید و ساعاتی را با او سپری کنید و با او حتی به تفریح و گردش بروید  و نیز بخاطر داشته باشید که نقش پدر یا مادر اصلی فرزند را در زندگیتان  نمی توانید نادیده بگیرید چون به دلیل فرزند مشترک هر زمان ممکن است همسرتان با او در تماس باشد.

لذا باید کاملا علت جدایی از همسر سابق را تحقیق و پرس و جو کنید تا از حاشیه های پیرامون زندگی آینده خود مطلع شوید و بتوانید کنترل کنید. در خود جستجو کنید که آیا شما بچه ها را دوست دارید؟ و یا می خواهید بچه دار شوید؟ و یا مسؤولیت تربیت فرزندی را برعهده بگیرید؟

 و یا اگر خودتان هم فرزند دارید چگونگی تعامل این دو فرزند را بررسی کنید و طرح آشنایی آنها را از قبل بریزید و شرایط را کاملا بسنجید.

و نیز به نقش موثر مادربزرگ و پدربزرگ فرزند توجه داشته باشید و بخاطر داشته باشید که ازدواج شما حاشیه ها و عوامل تاثیرگذاری زیادی دارد که باید مدیریت شود.

مهارت هایی را در خود تقویت کنید مهارت هایی مثل خوب گوش دادن ، درک متقابل ، خویشتن داری و ارتباط موثر، اگر این مهارت ها را در خود سراغ ندارید حتما اقدام به فراگیری و آموزش نمایید.

ضمنا هوشیار باشید و از رابطه طرف مقابل با فرزندش آگاه شوید و این که چقدر رابطه نرمال و منطقی با فرزند خود دارد را بررسی نمایید.

یادمان باشد که در انتخاب همسر در چنین شرایطی بدون بررسی دقیق از طرف مقابل چه لطمه های جبران ناپذیر و غیر قابل جبرانی بر فرزندان وارد می شود. لذا فرزندان باید در چنین شرایطی در طیف مراقبتی بیشتری از لحاظ عاطفی و جسمی واقع شوند.

در پاسخ به این سوال که : آیا ازدواج در چنین شرایطی خوب است یا نه؟

باید گفت: هر انتخاب آگاهانه ایی با سنجیدن جوانب و شناخت کافی از یکدیگر خوب است. اگر چنانچه در خود مهارت های لازم ارتباطی و مدیریت خانواده را می بینید یا تصمیم به آموزش این مهارت ها را دارید می توانید ضامن خوشبختی خود و خانواده خود شوید .

نکته قابل توجه این است که قبل از اقدام حتما مشاوره قبل از ازدواج انجام پذیرد همچنین با مشاور کودک نیز جهت شناخت هرچه بیشتر از نیاز فرزند یا فرزندان در ارتباط  باشید تا با آگاهی هر چه بیشتر وارد این ازدواج شوید.

مرکز مشاوره آفتاب با خدمات مشاوره قبل از ازدواج و شیوه های فرزند پروری و روانشناسی کودک در خدمت علاقمندان می باشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!

دوره مشاوره گروهی با رویکرد تحلیلی برای رشد شخصی

در این دوره دکتر فتانه میرزایی به شما کمک می‌کند تعارضاتی را که در رابطه با خود و دیگران دارید حل کنید و به شخصیتی غنی‌تر دست یابید تا بتوانید احساس رضایت را در زندگی تجربه کنید.

زمان برگزاری دوره: 18 اردیبهشت
ظرفیت محدود!
برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره با ما تماس بگیرید: