021-22679213

اجتناب از درگیری بیشتر در هنگام خشم

anxity
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

anxity

 

از اصول مهم مربوط به مهارت کنترل خشم زوجین، احترام گذاشتن و توجه به همسر است. اگر اولویت شما کار و موفقیت های شغلی و… است، بدونید که این موضوع باعث آسیب رسیدن به زندگی مشترکتون میشه. در بسیاری موارد علت عصبانیت خانم ها همین در اولویت نبودن آنها در زندگیه. پس اگه میخواید بدونید نحوه برخورد با زن پرخاشگر چطوره، بهتره تمام توجهتون رو برای مدتی به اون معطوف کنید. این توجه مثل آب روی آتش عمل میکنه. نه تنها عصبانیت همسرتون رو مهار میکنه بلکه مانع از درگیری بیشتر میشه.

  1. روی موضوع اصلی تمرکز کنید
    وقتی عصبانی هستید، ممکنه سعی کنید اشتباهات همسرتون در گذشته رو هم یادآوری کنید. با این کار تنها همسرتان را سرزنش میکنید و مشکلات را بزرگتر میکنید. پس فقط بر حل مسئله فعلی تمرکز کنید. اگر بحث شما از مسیر اصلی منحرف شد، به همسرتون بگید که “بهتره به بحث درمورد موضوع اصلی ادامه بدیم.” با این کار هم گفتگوی سالمی دارید و هم مشکلات رو برطرف میکنید.
  2. گوش دادن فعال را تمرین کنید
    در حین صحبت همسرتون از قطع کردن حرفهاش خودداری کنید. به شریک زندگیتون اجازه بدید صحبتش رو تموم کنه، بعد نظرتون رو اعلام کنید. به این ترتیب، میتونید همسرتون رو درک کنید و حرفهاشو تأیید کنید. این یک روش آرام کردن همسر است.
  3. اشتباهات خود را بپذیرید
    وقتی مرد عصبانی است چه کنیم؟ شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشه. وقتی همسرتون عصبانی شده به جای انکار تقصیراتتون سعی کنید، بپذیرید که اشتباه میکنید. هرگونه اشتباه رو تشخیص بدید و مسئولیت گفتار و کردارتون رو بر عهده بگیرید. البته مجبور نیستید مسئولیت همه چیز رو به گردن بگیرید، اما اشتباه خودتون رو بشناسید و از همسرتون عذرخواهی کنید.
  4. بخشش را پیشنهاد کنید
    نسبت به شریک زندگیتون احساس ناراحتی نکنید. بخشنده باشید و از بخشش به عنوان راهی برای ترمیم رابطه استفاده کنید. در واقع بخشش راهی برای آزادی و رها کردن هرگونه احساس منفی نسبت به شریک زندگی شماست. یادتون باشه این بخشش به این معنا نیست که شما مسئولیت کامل رو بر عهده میگیرید یا حتی اتفاقی که افتاده را قبول میکنید. این فقط به این معنی است که شما مایلید آن را کنار بگذارید.
  5. بدانید چه موقع باید از متخصص کمک بگیرید
    اگر عصبانیت در زندگی شما تداخل ایجاد کرده و باعث آزار اطرافیان میشه، یا کاملاً از کنترل خارج شده است، به دنبال درمان باشید. شما میتونید به مشاور خانواده مراجعه کنید. البته مهمه که بدونید عصبانیت شما چه زمانی مخربه، و هیچ اشکالی نداره که به خاطر خودتون و زندگی مشترک به دنبال کمک باشید. درواقع اگر همه این روشها رو امتحان کردین و هنوز هم میخواید بدونید چگونه با زن عصبانی برخورد کنیم؟ بهترین راه مشاوره است. بعد از انجام این کارها و مشاهده تاثیرات آن به نقش کنترل خشم در زندگی ارتباطی زوجین پی میبرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!