021-22679213

واکاوی خیانت زوجین

خیانت
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

خیانت

در هر رابطه ای بد عهدی و ایجاد فضای ناامن عاطفی می تواند رابطه را دچار مشکل نماید.
در رابطه زناشویی زیان آور ترین عمل در ارتباط زوجین می توان از خیانت نام برد .
خیانت زوجین از نظر روانشناختی می تواند عاطفی یا جنسی باشد که از روابط پنهان یکی از زوجین با فردی از جنس مخالف آغاز می شود.
از گذشته مردم بر این باور هستند که مردها در روابط با جنس مخالف از تعهد کمتری برخوردارند
در حالی که طبق تحقیقات انجام شده زنان نیز نسبت به مردها دست به خیانت زده اند و دیده شده که آنها نیز گاهی به روابط زناشویی پایبند نیستند.
البته دیده می شود که معمولا مردها در عین تعهد به همسر خود در مجذوب شدن چه از نظر عاطفی یا جنسی با نفر دیگر تعهد خود را زیر پا می گذارند .
در مقابل باید گفت زن ها تا زمانی که از طرف مقابل خود کاملا از لحاظ احساسی و مادی تامین شوند در تعهد خود پایبند تر هستند اما هر گونه خللی در روابط با همسر می تواند زمینه ساز خیانت گردد با این باور که در طول اعصارخیانت زنان نا بخشودنی تر از مردان ارزیابی شده است .
در هر حال خیانت همسران امر پیچیده ای است . گاهی یک رابطه پنهانی یا حتی آشکار با افراد نزدیک که حتی فکرش را نمیکنید یا یک بی توجهی ساده عاطفی و عدم رضایت جنسی و مشکلات میان فردی منجر به خیانت می شود .همچنین گاهی تنوع طلبی یا مقبولیت در میان دوستانی که از این صنف هستند و نیز عادی سازی روابط مرد وزن و گاهی هم مسایلی مثل عدم توجه به علایق یکدیگر ویا عدم شناخت کافی به نیاز طرف مقابل و نیز نداشتن مهارت های ارتباطی وکلامی و نیز تغییر ارزشهای اجتماعی و الگو های زیبا شناختی به این موضوع دامن میزند.
در هر حال زندگی زناشویی که دچار خیانت شود دیگر رابطه امن و با طراوتی نیست وبرای ادامه یا ترمیم این رابطه باید چاره ای اندیشید این انتخاب با طرف آسیب دیده است .
در ادامه این مبحث مصاحبه یک مورد زوج که با خیانت مواجه شده است را مطرح کرده ایم:
به نظر شما آیا در یک رابطه آسیب دیده از خیانت باید باقی ماند؟
یا اینکه چاره ای جز خاتمه نداریم ؟
در ادامه مصاحبه منتظر نظرات زوج درمانگر ما باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!