راه کارهای ارتقاء سطح بهداشت روان در دوران بارداری

راه کارهای ارتقاء سطح بهداشت روان در دوران بارداری

pregnancy

پذیرفتن بارداری به عنوان یک مرحله حساس در زندگی مشترک و داشتن اطلاعات لازم در خصوص تغییرات بارداری توسط زن و همسرش دریافت مراقبت قبل از باروری و مراقبت کامل در بارداری(به همراه تغذیه و استراحت کافی و ترک عادات غلط نظیر استعمال دخانیات و غیره ) ایجاد محیطی امن و توأم با آرامش و آسایش روانی و جسمانی همدلی و هم دردی همسر با ناراحتی های بارداری و در صورت لزوم تماس با پزشک، همکاری و مشارکت همسر در انجام کارهایی که به عهده زن بوده شناسایی علائم استرس و خطرات همراه با آن که مادر و کودک در معرض آن هستند.
شرکت در کلاسهای آمادگی برای زایمان یا تمرینات قبل از تولد استفاده از تمرین های رها سازی ،یوگا ،قدم زدن ،آرام سازی عضلات از خودتان زیاد از حد، انتظار نداشته باشید. در مورد توانایی‌هایتان واقع بین باشید و هر زمان که لازم بود استراحت کنید.
سعی کنید در این دوره زمانی تغییرات بزرگی در زندگی به وجود نیاورید، مثلاً خانه یا شغل تان را تغییر ندهید مگر اینکه مجبور شوید. فعالیتهای ورزشی داشته باشید. با مشورت پزشک زنان خود تصمیم بگیرید که چه نوع فعالیت ورزشی برای شما مناسب است و آن را انجام دهید. به اندازه کافی غذا بخورید و غذاهای سالم مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.