021-22679213

اثر بعضی تماس ها هرگز پاک نمی شود

child harassment
دسترسی سریع به محتوای این مقاله

child harassment

کودک آزاری پدیده­ای جهانی است که به دلایل گوناگون رو به گسترش است. بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی هر سال بیش از ۴۰ میلیون کودک در جهان مورد انواع آزارها قرار می­گیرند. در کشور ما نیز کودک آزاری پدیده ­ای رو به افزایش است اما آمار رسمی در این مورد وجود نداردکه این خود مسئله­ ای قابل تامل و نشانه­ ای از کم ­توجهی و کم­ کاری در این زمینه است.

کودک آزاری رفتاری است که از طرف بزرگسالان(والدین، سرپرستان، معلمان و افراد دیگر) نسبت به کودکان انجام می شود و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند.

بدرفتاری و آزار کودک شامل ۶ حوزه می باشد:

  • کودک آزاری جسمی: شامل ضربه زدن، داغ کردن، آسیب رساندن به سر، شکستگی، آسیب های درونی، مجروح کردن و هر شیوه دیگر از آسیب های جسمانی
  • کودک آزاری عاطفی: شامل انتقاد، تهدید، تحقیر و انتظارات نامناسب از کودک، بدرفتاری عاطفی معمولا با بدرفتاری جسمی و کلامی همراه است.
  • کودک آزاری جنسی: شامل اعمالی که برای سوء استفاده جنسی مورد استفاده قرار می گردد، گاه ممکن است سوء استفاده توسط بزرگسالان دیگر به غیر از مراقبان اولیه (مثل معلمان، مربیان و غریبه ها ) نیز انجام بگیرد.
  • غفلت: شامل حذف یا ندیده گرفتن کودک و رابطه کم بین والدین و مراقبان کودک و فراهم نکردن نیازهای اولیه جسمی یا عاطفی کودک مثل تغذیه، بهداشت، پوشاک، نظافت و ابراز عشق و علاقه به کودک که ممکن است با آزار بدنی همراه باشد.
  • بهره کشی اقتصادی: شامل کنترل بیش از حد در استفاده یا بهره برداری از پول، فشار اوردن به کودک یا همسر برای کسب در آمد
  • بد رفتاری آموزشی: شامل فشار و آسیب احتمالی که از طریق نظام آموزشی، معلمان و شیوه های تدریس و….در کودکان ایجاد می شود که می تواند با بدرفتاری جسمی همراه باشد.

بیایید با رفتار درست خود مانع از این آسیب به کودکان خود شویم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سایر خدمات ما

برای رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید

همین الان برای رزرو نوبت اقدام کنید!